Nye forældre

Når I har fået tilbudt og accepteret en plads her i Hulahophuset, ringer vi til jer og inviterer jer på et besøg, hvor I kan se huset og møde personalet på den stue, jeres barn skal gå på.

En vigtig del af opstarten er den samtale, vi holder med jer enten lige inden eller lige efter, jeres barn starter hos os. Her lærer vi hinanden godt at kende, og vi får en masse viden om jeres barn, så vi ved, hvordan vi allerbedst giver det en tryg og god start hos os. Til samtalen fortæller vi også jer om, hvordan hverdagen foregår her hos os.

Den første tid

Vi tilpasser altid opstarten til det enkelte barns behov, som kan være meget forskellige. Det er optimalt, hvis I afsætter en uge til indkøring, hvor I er her sammen med jeres barn det meste af tiden. I de efterfølgende uger vil det også være godt, hvis I har mulighed for at give jeres barn nogle lidt kortere dage - men hvis ikke, får vi det selvfølgelig til at fungere.

Der vil være en primær voksen fra jeres barns stue, som står for opstarten og har øje for jeres barn hele dagen, så barnet kan danne en god relation til den voksne og hurtigt føle sig tryg. Lige så stille vil jeres barn møde flere og flere af de andre voksne og komme ind i fællesskabet med børnene på stuen og i huset.

Det er vigtigt for os at have en tæt kommunikation med jer, særligt i starten, så I også føler jer trygge ved at overlade jeres barn til os. Derfor taler og forventningsafstemmer vi løbende, så både I som forældre og jeres barn får en god start hos os.